jueves, 21 de marzo de 2013

Primeres reflexions sobre l'assignatura


Crec que avui és un bon dia per fer les meves primeres reflexions sobre aquesta assignatura, perquè em sento feliç i content del moment personal i professional que estic vivint en aquests moments. 

Sento que avui és com si s'hagués encès una bombeta dins el meu cap que m'ajuda a analitzar les coses des d'una perspectiva més objectiva i més crítica, i això, en gran mesura, és gràcies a aquesta assignatura i la forma en què està enfocada. 

Així, en primer lloc volia recordar que els primers dies en què vaig tenir contacte amb aquesta assignatura, les meves impressions eren de dubtes i de no entendre el significat i funcionalitat d’aquesta assignatura ja que em semblava que el contingut i els objectius eren els mateixos que en el Pràcticum I.

Ara bé, després d’aquest mes he arribat a altres conclusions que fins i tot, m’estan fent créixer com a persona, ja que em faig preguntes sobre el meu autoconcepte professional i personal, sobre el meu aprenentatge i sobre la meva tasca com estudiant en pràctiques, com per exemple, reflexiono sobre la meva autocrítica, el meu nivell d'empatia, la meva paciència, la meva creativitat, i en general, sobre els meus punts forts i febles, les meves virtuts i els meus defectes. 

Sí que és veritat que hi ha molt de contingut que es paregut entre ambdues assignatures, però pensant i reflexionant, he arribat a la conclusió de què es relacionen i complementen perfectament.

Les dues assignatures ens fan reflexionar sobre les nostres competències professionals i si en una ho fem sobre les pràctiques, en l’altra, a més de fer-ho sobre aquestes, també ens fa reflexionar sobre la persona en sí mateixa, a part de donar-nos pautes per analitzar l’aula i el centre des d’altres perspectives que en aquests dos anys de grau encara no havia vist.

Així doncs, amb aquest mes i mig que duc de pràctiques i llegint els mòduls d’aquesta assignatura he aprés o m’he adonat que estic aprenent cada dia a mirar les coses des d’altres perspectives. És com si fins ara només mirava al meu voltant però sense veure, i ara, tanmateix, veig, observo, analitzo i arribo a les meves pròpies conclusions, intentant fer que els meus punts més febles es converteixin en més forts cada dia. 

Per altra banda, l’ús de l’anàlisi DAFO m’ha fet obrir més els ulls i si al començament del curs veia tot positiu i no trobava cap crítica davant els primers dies de les meves pràctiques, ara, amb el temps, sóc capaç d’analitzar determinades situacions, avaluar-les, recollir dubtes que tingui i intentar solucionar-les o trobar camins diferents per canviar aquelles situacions, com per exemple determinats actituds que veig dins l'aula i el centre i que no m'agraden gens ni mica perquè segueixen mètodes molt tradicionals. 

També m’ha fet reflexionar que, encara que és molt difícil dur la teoria a la pràctica, sí que és possible,  i m’he adonat que ambdues van unides i són inseparables. 

Pel que fa a les competències, el fet de dividir-les en subapartats, fan que la tasca de posar les etiquetes i reflexionar sobre el dia a dia sigui més fàcil, ja que per exemple, una vegada que he interioritzat les competències, veig les situacions amb aquella perspectiva que m’he proposat i per tant, sóc més objectiu i arribo a conclusions més adients.

Per tant, penso que igual que el primer dia vaig preguntar a na Maria Rosa que per a què servia aquesta assignatura, ara puc afirmar que m’està ajudant molt com a persona i com a futur mestre, ja que m’està ajudant a reflexionar i  prendre mesures per  trobar solucions, per veure les coses des d’altres perspectives, per resoldre conflictes amb diferents eines, i com no, per innovar i tractar de canviar situacions que no m’agraden o que s’assimilen a creences que no considero adients o que no s’ajusten a la meva manera de ser.

Així que, per acabar amb aquestes primeres impressions, m’agradaria dir que igual que aquesta assignatura m’ha obert els ulls, espero que segueixi així i fins i tot, que millori per poder aprendre a analitzar situacions cada dia de millor manera. 

A més a més, gràcies a aquest bloc, podré anar veient la meva evolució i espero que quan acabi el quadrimestre pugui estar orgullós de jo mateix i del treball que hauré realitzat al llarg de tot aquest període de pràctiques. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario