Per començar amb
aquesta valoració, en primer lloc he de parlar sobre una reflexió que m’he
sentit obligat a fer per ètica i moral sobre aquesta assignatura. Al començament
de la mateixa, vaig preguntar a la mestra que no sabia quina era la finalitat de
l’assignatura ja que em semblava pràcticament idèntica a tot allò que havíem de
fer al Pràcticum I.
Així doncs, he de
dir que estava molt equivocat ja que així com en alguns aspectes han estat molt
paregudes i han anat ambdues juntes, aquesta m’ha servit, com he escrit en
moltes ocasions, per aprendre a reflexionar, per aprendre a fer-me preguntes,
per veure que tota pràctica sempre és millorable, i sobre tot, i el més important,
aquesta assignatura m’ha fet créixer com a persona ja que m’ha fet veure les
coses des d’altres perspectives, no només la meva, llevant-se una mica el meu
egocentrisme per acabar aprenent que de qualsevol situació es pot treure un
aprenentatge.
Així que he de
demanar disculpes una vegada més per no haver tingut confiança en quant als
continguts de l’assignatura.
Ara bé, com a crítica a aquesta he de dir que ha dut
un desenvolupament molt difícil d’entendre ja que les tasques no estaven molt
ben especificades en moltes ocasions.
Això ho podem
contrastar amb aquests 3 anys de grau en els quals mai havia vist que en una
sola assignatura es creessin tants dubtes sobre molts aspectes, havent de
preguntar a través de milers de missatges sobre com dur a terme les tasques,
activitats i propostes demanades per les professores.
Si haguessin estat ben explicats les tasques a fer, no hauria hagut tants missatges, no? Perquè com he dit, mai havia passat això en cap assignatura, i per tant, crec que les mestres haurien de fer una autocrítica en allò relatiu a aquest tema.
Penso que si hagués
estat una assignatura fàcil d’entendre no hauria hagut tants missatges, que a
més a més, i tal i com varen dir els
companys de Palma, va a arribar un moment en què vaig deixar de llegir-los perquè
m’embolicava més encara si cau.
També critico la
desorganització en quant als horaris i presentació de les activitats ja que
molts dies posava que faríem una tasca a classe, com per exemple, debatre sobre
una lectura, i després no es feia. Entenc
que no hem tingut massa temps, però el que s’hauria de fer és proposar menys
activitats i les que féssim que es fessin bé, de manera completa.
També entenc que ha
de ser molt difícil dur a tants alumnes i a més a més des de la distància, però
per això, i encara que sóc conscient dels moments econòmics pels quals estem
passant, suggereixo que en lloc d’haver dues mestres a Palma, ben bé podria
haver una a cada seu, ja que l’assignatura m’ha paregut molt enriquidora però m’han
faltat moments de parlar amb un mestre o mestra que em pogués solucionar els
meus dubtes en persona, ja que no és el mateix parlar per vídeo conferència que
de manera real amb la persona davant, observant els seus gest i la seva
comunicació no verbal que és igual d’important que la verbal.
Seguint amb aquesta
idea, he de dir que així com a les vídeo conferències m’ha falta temps per
parlar i debatre i per resoldre els meus dubtes, les classes dels seminaris m’han
paregut molt adients. Així, aquesta assignatura invita a la reflexió
compartida, al debat o contrast d’opinions i el fet de tenir una mestra in situ
que ens ajudi a reflexionar i ens faci replantejar-nos noves preguntes ha estat
molt enriquidor, així com el fet de posar-nos exemples reals com ens ha posat
na Rosa, exemples que a jo, personalment, m’han solucionat molts dubtes que
tenia.
No és el mateix
poder parlar amb la professora in situ que haver d’agafar un micròfono, amb la
conseqüent qualitat dolenta de so i sense poder expressar les meves idees per
la por de què pensaran els meus companys de les altres seus.
Altre qüestió que m’agradaria
suggerir és el fet de fer-nos els feedbacks pel correu del gmail. Penso que
seria millor per a nosaltres i per a les mestres fer-los a les mateixes
entrades del bloc, ja que aquesta manera resulta més fàcil, accessible i
manejable per modificar-les o tenir en compte les aportacions i millores que
ens proposaven les mestres.
A mi en concret,
sento que se m’han fet feedbacks molt generals, i si aquests s’haguessin fet a
les entrades mateixes en concret, com a comentaris, hagués aprés més sobre com millorar
aquelles i per tant, hauria tingut un millor aprenentatge.
Per últim, m’agradaria
dir que aquesta assignatura no ha tingut només crítiques per part meva, sinó
que també he trobat molts punts positius. De fet, ha hagut més d’aquests que
negatius, ja que un dels punts negatius va ser l’embolicat que havia al
cronograma, però després de llegir-lo i rellegir-lo moltes vegades, em vaig
familiaritzar amb ell i em va semblar que les tasques no eren tan difícils.
Una vegada després
d’entendre el cronograma, els continguts de l’assignatura i les lectures, he de
dir que m’ha semblat una assignatura increïble, molt completa i molt adient per créixer com a
persona gràcies a fer-nos preguntes, a reflexionar sobre tot allò que veiem,
pel fet de poder compartir tot amb tots els companys del grau, i no només amb
els de la nostra illa.
El tipus d’activitats
que s’han proposat, les lectures i sobre tot la capacitat de reflexió que
fomenta aquesta assignatura m’han ajudat a canviar algunes de les meves
creences i a millorar la meva pràctica educativa, gràcies al treball mental que
m’ha suposat.
El que puc
assegurar és que des d’ara, la reflexió i la innovació formarà part de la meva
vida, i intentaré no posar excuses per no fer innovacions ni ser creatiu, sinó que posaré de la meva
part per canviar totes aquestes creences que tenia i que no m’agraden ara que
he canviat la meva forma de pensar.
També m’ha agradat
com als seminaris, arribava amb una idea que em semblava molt bona, per exemple
una pràctica que m’havia semblat molt bona, i de sobte, na Rosa, me trastocava
tot amb les seves preguntes, fent-me reflexionar, enriquint la meva formació i
obrint-me la ment cap a la reflexió.
També estic molt agraït
al fet d’haver-nos posat en contacte amb tots els companys del grau, ja que he
pogut veure inquietuds com les meves, i altres diferents; altres formes de
pensar...i així he pogut contrastar les meves vivències amb les dels meus
companys, amb els quals no havia tingut cap contacte en aquests 3 anys.
Per altra banda, altre aspecte positiu sobre l'actitud de les mestres és que per primera vegada, algú ha escoltat les nostres suggerències i les nostres crítiques cap a una assignatura, ja que no es dóna en moltes ocasions que les mestres escoltin als alumnes. A més a més, no només varen escoltar els nostres suggeriments sinó que també varen prendre notes d'ells, i estic segur, amb el que he vist en aquests 4 mesos, que intentaran canviar-los per millorar i així poder oferir l'any que ve, una assignatura més completa i més fàcil d'entendre.
Per altra banda, altre aspecte positiu sobre l'actitud de les mestres és que per primera vegada, algú ha escoltat les nostres suggerències i les nostres crítiques cap a una assignatura, ja que no es dóna en moltes ocasions que les mestres escoltin als alumnes. A més a més, no només varen escoltar els nostres suggeriments sinó que també varen prendre notes d'ells, i estic segur, amb el que he vist en aquests 4 mesos, que intentaran canviar-los per millorar i així poder oferir l'any que ve, una assignatura més completa i més fàcil d'entendre.
Per tant, per
acabar amb la valoració d’aquesta assignatura, he de dir que exceptuant el
començament de la mateixa que var ser des del meu punt de vista molt dur i
difícil d’entendre en quant a la seva finalitat, al final he de dir que ha estat una
experiència molt enriquidora de la qual em duc molts i bons aprenentatges que
utilitzaré en un futur, és a dir, han pesat més els bons moments que els
dolents, i això s’ho he d’agrair a la forma de dur les mestres aquesta
assignatura.
La competència que he treballat en aquesta entrada ha estat el fet de reflexionar sobre els meus errors i canviar les meves creences per millorar la meva actuació professional (2.7).
La competència que he treballat en aquesta entrada ha estat el fet de reflexionar sobre els meus errors i canviar les meves creences per millorar la meva actuació professional (2.7).
No hay comentarios:
Publicar un comentario